رفتن به بالا

انواع لیبل و کارکرد آن ها - پیام فکس

نویسنده : admin 1396/05/03 تعداد نظرات : 0
انواع لیبل و کارکرد آن ها

انواع لیبل و کارکرد آن ها

مشخصات و کاربرد انواع لیبل یا برچسب

در مطلب گذشته به تاریخچه و نحوه تولید لیبل و بر چسب پرداختیم، در ادامه با مشخصات و کاربرد انواع لیبل یا برچسب آشنا می شویم.

 

 

تصویر مرتبط

 

 

انواع لیبل

لیبل کاغذی  “Paper Label

 

از نظر نوع و مارک، متنوع‌ترین لیبل است. لیبل کاغذی شامل انواع  لیبلِ مات – گلاسه – نیمه گلاسه در رنگ‌های مختلف به صورت معمولی و برچسبی عرضه می‌شود. محیط مصرف این نوع لیبل، محل‌ها و مکان‌های خشک و پاکیزه بوده و عمر مفید آن کوتاه است.لیبل کاغذی با توجه به ارزان بودن بالاترین مصرف را در صنایع مختلف دارا می باشد.این نوع لیبل ها یا برچسب ها در انواع مختلف مات، گلاسه و نیمه گلاسه و در تنوع رنگی بسیار زیاد تولید می شوند.

نتیجه تصویری برای ‫لیبل کاغذی “Paper Label”‬‎

 

لیبل های کاغذی با توجه به نوع کاربری و مصرف ، از نظر تنوع چسبندگی در دو نوع پرچسب و معمولی تولید و روانه بازار می گردد. از ویژگی های لیبل کاغذی می توان به براق بودن، ارزان بودن، تنوع چسب، تنوع رنگ اشاره کرد.از این نوع لیبل در صنایع مختلف و در قسمت بسته بندی کالا (لیبل روی محصولات و بسته بندی ها)استفاده می گردد.کاربرد لیبل های کاغذی در محیط های تمیز و خشک و برای استفاده کوتاه مدت(چند ماه) می باشد.برای چاپ بر روی لیبل کاغذی از ریبون وکس استفاده می شود.

 

نتیجه تصویری برای ‫لیبل کاغذی “Paper Label”‬‎

 

لیبل بی رنگ و شفاف “Transparent Label”

 

مشخصه‌ی این نوع لیبل، قابل رؤیت بودن نوشته‌های روی آن از هردو سو است. عمده‌ی مصرف آن بر روی شیشه‌های اتومبیل و برخی از کارت‌های ضمانتی و برچسب‌های دارای کاربرد بر روی  شیشه‌ها می‌باشد.

 

نتیجه تصویری برای ‫لیبل بی رنگ و شفاف “Transparent Label”‬‎

 

لیبل حرارتی  “Thermal Label” 

 

چاپ این نوع لیبل بدون ریبون و توسط حرارت انجام می‌شود. عمده‌ترین موارد استفاده‌ی از آن در بخش پوشاک و منسوجات می‌باشد.

 

نتیجه تصویری برای ‫لیبل حرارتی “Thermal Label”‬‎

 

لیبل اموال “Asset Label”

 

یکی از ضخیم‌ ترین انواع لیبل می‌باشد و دارای مختصات “لیبل سکوریتی” هست.

 

نتیجه تصویری برای ‫لیبل اموال “Asset Label”‬‎

 

لیبل متال ” Metal Label “

 

از مقاوم‌ترین نوع لیبل‌ها در برابر انواع پاک‌کننده‌ها است چون چاپ بر روی آن‌ها بیش‌تر با “ریبون رزین” انجام می‌شود. ضدخش و دارای قدرت چسبندگی زیاد در سرما و گرما (از 40- تا220+ درجه) می‌باشد و اکثراً در لوازم برقی و خودرو کاربرد دارد.لیبل متال از الیاف آلمینیوم ساخته شده است و در مقابل کشیدگی مقاومت بسیار بالایی دارد .

نتیجه تصویری برای ‫لیبل متال ” Metal Label “‬‎

 

این نوع لیبل می تواند تمامی خواص از جمله چسبندگی خود را، در دمای بین 40- درجه سانتیگراد تا 220+ درجه سانتیگراد (220+ درجه سانتیگراد حرارت غیر مستقیم) را به بهترین شکل حفظ نماید.چاپ بر روی این لیبل بسیار مقاوم بوده و اگر برای چاپ از ریبون رزین یا سوپر رزین با کیفیت بالا استفاده شود چاپ روی لیبل در برابر حلال های چون بنزین، ایزو پروپیل الکل و…بسیار مقاوم و ماندگار خواهد بود.

 

نتیجه تصویری برای ‫لیبل متال ” Metal Label “‬‎

 

لیبل پشت متال “Back Metal Label “

 

“لیبل پشت متال”یکی از بالاترین قدرت‌های چسبندگی در میان لیبل‌ها را دارد. عمده‌ی مورد مصرف آن بر روی سطوح لغزان و روغنی است.

نتیجه تصویری برای ‫لیبل پشت متال “Back Metal Label “‬‎

 

لیبل وُید  “Void Label “

 

این نوع لیبل، مقاومت زیادی در مقابل کش آمدن و گرما (تا 80 درجه) دارد. بیش‌تر به دو نوع: نقره‌ای و شطرنجی تقسیم می‌شود. قسمتی از نوع شطرنجی آن در هنگام جدا شدن از سطحی که به آن چسبانده شده روی سطح مذکور مانده و لیبل قابل استفاده‌ی مجدد نمی‌شود. در مدل نقره‌ای، با کندن آن از سطحی که به آن چسبانده شده کلمه‌ی VOID بر سطح، نقش می‌بندد و لیبل دیگر قابل استفاده‌ی مجدد نیست. عمده‌ی مصرف آن در مباحث گارانتی است.

 

نتیجه تصویری برای ‫لیبل وُید “Void Label “‬‎

 

لیبل سکوریتی “Security Label “

 

کاربرد این لیبل به عنوان برچسب اموال و یا در موارد مرتبط با مباحث گارانتی می‌باشد. در صورت تلاش برای کندن آن، این لیبل مانند گچ خُرد می‌شود.

نتیجه تصویری برای ‫لیبل وُید “Void Label “‬‎

 

لیبل پی وی سی ” Pvc Label “

 

دارای دو نوع مات و براق است. عمده‌ی پایداری آن در برابر عوامل طبیعی از قبیل تابش آفتاب یا باد و باران می‌باشد. این لیبل نیز در لوازم برقی و خودرو کاربرد بیش‌تری دارد.

نتیجه تصویری برای ‫لیبل وُید “Void Label “‬‎

 

لیبل تایوک “Tywac Label”

 

از الیاف فشرده شده‌ی پارچه‌ ای ساخته می‌شود و در موارد مرتبط با خودرو به کار می‌رود.

تصویر مرتبط

 

رول پارچه ای “Fabric Roll”

 

این لیبل  در صنایع پوشاک کاربرد گسترده‌تری دارد و در آن از چسب استفاده نمی‌شود.

 

نتیجه تصویری برای ‫لیبل وُید “Void Label “‬‎

تگ لیبل – لیبل امنیتی (Tag Label)

 

در حقیقت نوعی لیبل دزدگیر است! که مرتبط به نوعی سیستم مغناطیسی در محل مورد استفاده بوده و باعث جلوگیری از خروج غیر مجاز کالا یا اشیاء از محل مورد نظر می‌شود.