رفتن به بالا

معرفی انواع چاپگر و پرینتر قسمت 3 - پیام فکس

نویسنده : admin 1396/01/19 تعداد نظرات : 0

معرفی انواع چاپگر و پرینتر قسمت 3

چاپگر جوهرافشان

جوهر افشان:

site 5 - معرفی انواع چاپگر و پرینتر قسمت 3

همانطور که گفته شد پرینتر های جوهر افشان  دارای محفظه های جوهر یا همان رنگ مایع می باشند. وقتی شما وظیفه ی چاپ تصویری را به پرینتر محول می کنید ، این دستگاه با پردازش سریع ، اقدام به ترکیب رنگها نموده و با ریختن بر روی کاغذ ، تصویر را ایجاد می کند. پروسه ی انجام این کار هم بدین صورت است که اطلاعات از کامپیوتر به بورد اصلی پرینتر می آید . از آنجا فرامین برای قطعات و متعلقات پرینتر صادر می شود. ابتدا سیستم feeder  کاغذ را به درون می کشد ، موتور و تسمه وظیفه ی حرکت دادن هد را بر عهده می گیرند که با حرکت دادن هد ، نازلهای کارتریج می توانند رنگها را بر روی کاغذ بریزند و تصویر را بسازند. حال در این بین هرچه پرینتر مرغوب تر باشد ، کیفیت مراحل انجام شده با دقت بالاتری انجام می شود و در نهایت تصویر با کیفیت تری را شاهد خواهیم بود.

معرفی انواع چاپگر و پرینتر قسمت 3

Image result for ‫اشنایی با انواع پرینتر‬‎

معرفی انواع چاپگر و پرینتر قسمت 3

امکانات : تقریباً تمامی چاپگرهای جوهر افشان، امکانات یکسانی را ارائه و دارای حداقل حافظه ( بافر) می باشند . چاپگرهای فوق دارای امکانات لازم بمنظور اتصال به شبکه نمی باشند. تعدادی اندک از تولید کنندگان ، اقدام به ارائه چاپگرهای جوهر افشان با کاربرد تجاری نموده که دارای امکانات بیشتر نظیر :حافظه بیشتر ، امکان اتصال به شبکه و سینی اختیاری محل قرار دادن کاغذ می باشند . چاپگرهای لیزری معمولا” دارای امکانات بیشتری نسبت به چاپگرهای جوهر افشان می باشند.

معرفی انواع چاپگر و پرینتر قسمت 3

Related image

معرفی انواع چاپگر و پرینتر قسمت 3

چاپگرهای لیزری تک رنگ ، قادر به نگهداری 150 تا 700 برگ می باشند ( مقدار فوق در چاپگرهای لیزر تک رنگ حرفه ای ، 600 برگ است) . چاپگرهای لیزری رنگی، قادر به نگهداری 200 تا 1200 برگ را دارا می باشند. بر روی این چاپگرها امکان نصب سینی کاغذ بمنظور افزایش تعداد کاغذها تا 5000 برگ نیز وجود دارد. اکثر چاپگرهای لیزری ،دارای حداقل 8MB  حافظه( بافر) می باشند.افزایش میزان حافظه چاپگر،امکان چاپ همزمان تعداد صفحات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد . میزان حافظه چاپگر برای کاربرانی که حجم عملیات چاپ آنان بالا می باشد ، 32 مگابایت پیشنهاد می گردد .

معرفی انواع چاپگر و پرینتر قسمت 3

 

Image result for ‫اشنایی با انواع پرینتر‬‎

معرفی انواع چاپگر و پرینتر قسمت 3

چاپ عکس : برخی از چاپگرهای جوهر افشانی که قابلیت چاپ عکس را دارا می باشند از یک پورت اختصاصی USB ، بمنظور اتصال مستقیم چاپگر به دوربین دیجیتالی استفاده می نمایند. با استفاده ازپورت فوق ، دوربین دیجیتال به چاپگر متصل و امکان ارسال تصاویر انتخابی برای چاپگر فراهم می گردد( ضرورتی به استفاده از کامپیوتر وجود ندارد ) . با استفاده از چاپگرهای جوهر افشان و بکارگیری مناسب کاعذهای مخصوص چاپ عکس ، می توان کیفیت چاپ تصاویر را در مقیاس بالائی افزایش داد .