رفتن به بالا

نکات مهم در خرید چاپگر(1) - پیام فکس

نویسنده : admin 1396/01/20 تعداد نظرات : 0
نکات مهم در خرید چاپگر(1)

نکات مهم در خرید چاپگر(1)

عوامل مهم در خريد چاپگر

1- ‌ Resolution(دقت چاپ، تفكيك‌پذيري)
2- ‌‌ speed(سرعت چاپ)
3-print quality (كيفيت چاپ)
4- ‌ cost-per-page(قيمت چاپ در هر صفحه)
5 – ويژگي‌هاي جانبي چاپگر (امكانات جانبي)
Resolution-1 (دقت چاپ)

Image result for ‫پرینتر‬‎

نکات مهم در خرید چاپگر(1)

دقت چاپ در يك چاپگر به‌طور مسلم يكي از عوامل مهم در انتخاب چاپگر است. دقت چاپ در اصل به تعداد نقاطي گفته مي‌شود كه در هر اينچ مربع از صفحه توسط چاپگر ايجاد مي‌شود كه اين نقاط معمولاً روي صفحه در دو جهت عمودي و افقي به چاپ مي‌رسند. به همين منظور، در هنگام معرفي دقت چاپ چاپگر آن را با دو عدد معرفي مي‌كنند.

 

Related image

نکات مهم در خرید چاپگر(1)

مانند 600* 600 كه اولين عدد مربوط به دقت چاپ افقي و دومين عدد مربوط به دقت چاپ عمودي است. امروزه اكثر چاپگرها از دقت استاندارد 600* 600 پشتيباني مي‌كنند كه اين عامل باعث به وجود آمدن تصاويري با دقت بالا در حين چاپ مي‌شود. به طور عمومي چاپگرهاي جوهر افشان دقتي در حدود 1200 * 2400 نقطه در اينچ را به چاپ مي‌رسانند اما در مدل‌هاي جديد اين چاپگرها اين نقاط افزايش يافته و به حدود 1200 * 4800 نقطه در اينچ رسيده است.

Related image

نکات مهم در خرید چاپگر(1)

ولي اين نكته را هرگز فراموش نكنيد كه حتي اگر شما بخواهيد كه 8 تا 10 تصوير عكاسي شده رنگي را در چاپگر جوهرافشان به چاپ برسانيد، بيشترين نقاطي كه يك چاپگر در چاپ اين تصاوير به كار مي‌برد 1200*‌1200 نقطه در اينچ است و تقريباً تمام چاپگرهاي موجود در بازار از يك كيفيت ثابت در چاپ اين تصاوير بهره مي‌برند. به همين علت، تعدادي از سازندگان چاپگر، به همراه دستگاه خود نرم‌افزارهاي جانبي ارائه مي‌دهند كه به وسيله آن شما مي‌توانيد تصاوير خود را اصلاح، رنگ آن را شفاف‌تر، و جزئيات آن را در چاپ بهتر نشان دهيد و در كل كيفيت بيشتري در هنگام چاپ به دست آوريد كه اين كار تأثيري مانند افزايش Resolution چاپگر دارد.

Image result for ‫پرینتر‬‎

نکات مهم در خرید چاپگر(1)

بهترين راه براي بررسي كيفيت چاپ يك چاپگر، توجه به دقت چاپي نيست كه بر روي چاپگر نوشته شده است، بلكه مهم تصويري است كه بعد از چاپ از چاپگر خارج مي‌شود و شخص آن را در مقابل چشم خود مي‌بيند. اين حالت بهترين نوع قضاوت در دقت چاپ است.
چاپگرهاي ليزري تك رنگ در حدود 600 * 600 نقطه در اينچ را به چاپ مي‌رسانند كه اين دقت براي چاپ متن و تصاوير سياه و سفيد بسيار مناسب مي‌باشد. دقت چاپ در چاپگرهاي ليزري از 1200 * 1200 تا 1200 * 2400 نقطه در اينچ مي‌باشد كه با اين دقت مي‌توانيد تصاوير گرافيكي و عكس‌هاي خود را با بهترين كيفيت ممكن به چاپ برسانيد.