رفتن به بالا

نکات مهم در خرید چاپگر(2) - پیام فکس

نویسنده : admin 1396/01/20 تعداد نظرات : 0
نکات مهم در خرید چاپگر(2)

نکات مهم در خرید چاپگر(2)

با وجود تنوع زیاد چاپگرهای خانگی و ارزان قیمت از برند های مختلف مانند HP, Lexmark, Canon, Samsung, Epson و غیره، انتخاب صحیح پرینتر کار دشواری است. در حال حاضر با قیمت بسیار ارزان حدود 70 هزار تومان می توان یک چاپگر خانگی خرید اما آیا این پرینتر می تواند نیازهای شما را پوشش دهد؟ هزینه مواد مصرفی آن چقدر است؟ در این راهنمای خرید بصورت خلاصله و سریع معیارهای مهم در خرید چاپگر جمع آوری شده اند که با در نظر گرفتن آنها می توانید پرینتر مورد نظر خود را از برند های متنوع بازار انتخاب کنید.

نکات مهم در خرید چاپگر

 

Related image

speed (سرعت چاپ)
Xerox Phaser 7300N
يكي ديگر از عوامل مهم در انتخاب چاپگر براي اكثر افراد سرعت چاپ آن است. زيرا براي بعضي از افراد، حتي چند ثانيه نيز تأثيرگذار مي‌باشد. به همين خاطر، يكي از فاكتورهاي مهم در خريد چاپگر، سرعت چاپ آن است. ولي آيا اين سرعت كه بر روي چاپگرها نوشته شده است، يك سرعت واقعي در چاپ متن يا تصوير است يا نه؟ آيا فكر مي‌كنيد چاپگرها مي‌توانند با سرعتي كه شركت‌هاي سازنده مدعي آن هستند صفحات را به چاپ برسانند؟

Related image

 

نکات مهم در خرید چاپگر

تعداد صفحاتي كه چاپگرهاي جوهرافشان موجود در بازار ادعاي چاپ آن را دارند، در حالت چاپ متن بين 5 تا 21 صفحه در دقيقه است. اما در تست‌هاي انجام گرفته در چاپ متن چاپگرها در حدود 2 تا 7‌صفحه را توانستند به چاپ برسانند. همچنين در چاپ صفحات گرافيكي كارخانه‌هاي سازنده ادعا كرده‌اند كه چاپگرهاي آن در حدود 2 تا 15 صفحه در دقيقه قدرت چاپ را دارند. ولي در تست‌هاي انجام گرفته سرعت چاپ واقعي آن‌ها در حدود 1 تا 3 صفحه در دقيقه مي‌باشد. در چاپگرهاي ليزري نيز موضوع همين‌طور است. يك چاپگر ليزري تك رنگ، در چاپ متن قدرت چاپ 10 تا 18 را در دقيقه دارد كه تقريباً نصف مقداري كه توسط كارخانه‌ها ادعا مي‌شود. چاپگرهاي ليزري رنگي در چاپ تصاوير گرافيكي، حدود 1 تا 4 برگ در دقيقه را به چاپ مي‌رساند كه اين مقدار چيزي در حدود يك به هشت مقداري است كه خود شركت اعلان مي‌‌كند. پس هميشه نبايد در خريد چاپگر، فقط به مشخصاتي كه بر روي چاپگر نوشته شده است اتكا كرد و بايد از كساني كه به‌طور عملي از آن وسيله استفاده كرده‌اند، سؤال شود. چون بهترين بررسي، استفاده از وسيله است.

 

Image result for ‫پرینتر‬‎

 

نکات مهم در خرید چاپگر

print quality (كيفيت چاپ)
يكي ديگر از ويژگي‌هايي كه در همان خريد چاپگر بايد به آن دقت نمود، كيفيت چاپ است. كيفيت چاپ بسته به نوع كارايي و مصارف كاربران، متفاوت است. اگر شما به چاپ متن‌هاي نوشتاري با كيفيت بالا نياز داريد. تقريباً تمام چاپگرهاي رنگي و سياه و سفيد ليزري در بازار متن‌هاي نوشتاري را به خوبي چاپ مي‌كنند. (چاپگرهاي ليزري رنگي هم در كشيدن نمودار‌ها و تصاوير دو بعدي گرافيكي بسيار عالي هستند و آن‌ها را به خوبي چاپ مي‌كنند.) در چاپ تصاوير گرافيكي و عكاسي، چاپگر جوهرافشان انتخاب مناسبي براي كاربران عمومي تا غيرحرفه‌اي است.

Related image

نکات مهم در خرید چاپگر

در صورتي كه شما تصوير خود را بر روي يك كاغذ گلاسه به چاپ برسانيد، در اين حالت هم تصوير شما دقيق‌تر و زيباتر به چاپ مي‌رسد و هم مقدار جوهر كمتري را مصرف خواهيدكرد و با حداقل خرج، مي‌توانيد كيفيت مناسبي را به دست آوريد. اما اگر كاربر حرفه‌اي گرافيكي‌اي هستيد، به‌طور قطع به يك چاپگر ليزري نياز خواهيد داشت تا بهترين كيفيت ممكن را به شما ارائه دهد.