رفتن به بالا

هر آنچه از مودم باید بدانید (بخش 1) - پیام فکس

نویسنده : admin 1396/01/19 تعداد نظرات : 0
هر آنچه از مودم باید بدانید (بخش 1)

هر آنچه از مودم باید بدانید (بخش 1)

استفاده از مودم کلید اصلی ورود به دنیای اینترنت، سرویسهای آنلاین تجاری، ایمیل، و … می باشد به خصوص که این روز ها ارتباطات از ضروریات زندگی است و با رشد بسیار سریع اینترنت و با استفاد از فن آوری ارتباطات موجب به دنیا آمدن چندین صنعت جدید نیز شده است .

Related image

هر آنچه که باید از مودم بدانیم این است که کلید برقراری ارتباطات کامپیوتری خوب ،به ویژه نوع راه دور آن ،مودم است . این وسیله کوچک هر کامپیوتری را به کامپیوتری دیگر که فاصله زیاد با یکدیگر دارند مرتبط کند.

Image result for ‫مودم کلید ورود به اینترنت‬‎

 

انواع مختلف مودم ها

بسته به سلیقه و نیاز شما و اینکه کامپیوتر شما چگونه تنظیم شده است، می توانید سیستم خود را به یک مودم خارجی (External)، داخلی (Internal) و یا مودم Card PC مجهز سازید. همه سه نوع مودم به یک شکل کار می کنند ولی هریک فواید و مشکلات خاص خود را دارند.

What.is.a.Modem 1 - هر آنچه از مودم باید بدانید (بخش 1)

 

What.is.a.Modem 2 - هر آنچه از مودم باید بدانید (بخش 1)

 

ابزار های متصل در شبکه

این وسایل کامپیوتر شما را از طریق نرم افزارهای مختلف به سایر نقاط جهان وصل می کنند. می توانید از مودم برای ارسال پیامهای تایپ شده به اشخاص دیگر بهره بگیرید ( پست الکترونیک) ، پیامهای خود را به صورت اطلاعیه به گروهی از مردم برسانید ، مقادیر هنگفتی از اطلاعات را روی اینترنت ببینید و آنها را چاپ کنید، فکس بفرستید و دریافت کنید، و حتی کاری کنید که به تلفنهایتان پاسخ بدهد. این خدمات پیشرفته ی ارتباطاتی که مودم فراهم می کند می تواند زندگی را ساده تر کند، اما باید دانست که از کجا باید شروع کرد. از اول شروع می کنیم.

Image result for ‫ابزار های متصل به اینترنت‬‎

 

کلمه ی « مودم » از حروف اول دو اصطلاح کاملا فنی گرفته شده است:Modulation (به معنی مد گردانی) و DEModulation ( به معنی وامد گردانی). داده هایی که یک کامپیوتر می فرستد در اصل سیگنالهایی رقمی (دیجیتال) هستند.

Image result for ‫سیگنال های مودم‬‎

جهت ادامه مطالب با ما همراه باشید…