رفتن به بالا

پرینتر چندکاره Samsung Xpress M2070w - پیام فکس

نویسنده : admin 1396/01/23 تعداد نظرات : 0
پرینتر چندکاره Samsung Xpress M2070w

 پرینتر چندکاره Samsung Xpress M2070w

این پرینتر سه کاره از یک چیپ NFC برخوردار است که قابلیت چاپ سریع از طریق موبایل ها و تبلت ها را فراهم می کند. M2070W همچنین به خاطر ابعاد مناسبش، می تواند در خانه یا اداره برای امور سبک استفاده شود.

بررسی پرینتر چندکاره Samsung Xpress M2070W

 پرینتر چندکاره Samsung Xpress M2070w

 طراحی

به‌عنوان یک پرینتر چندکاره ساده، M2070W طراحی مناسب و زیبایی دارد. سامسونگ از ترکیب مشکی و خاکستری برای این محصول استفاده کرده و همانند بسیاری دیگر از دستگاه‌های چندکاره، دکمه‌های کنترلی دستگاه در جلوی آن قرار گرفته‌اند. این کنترل‌ها شامل یک صفحه نمایش کوچک، دکمه‌های جهت دار برای مرور میان گزینه‌های مختلف و دکمه‌های روشن و خاموش، آغاز و توقف، صرفه‌جویی توان مصرفی، دکمه اسکن و WPS قرار دارند. دکمه WPS به ما می‌گوید که این دستگاه از اتصال Wi-Fi نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توان آن را از طریق اتصال Wi-Fi به شبکه خانگی و اداری متصل کرد (این اتصال به سادگی و به کمک قابلیت WPS انجام می‌گیرد). بحث اتصال بی‌سیم همین‌جا به پایان نمی‌رسد. خوشبختانه سامسونگ در حرکتی بسیار منطقی اتصال NFC را نیز برای این محصول در نظر گرفته با کاربر بتواند به سرعت و بی‌دردسر به پرینت فایل‌های ذخیره شده روی موبایل یا تبلت بپردازد. برای استفاده از NFC کافیست محل اتصال NFC گوشی را به نشان NFC روی در اسکنر نزدیک کنید تا ارتباط برقرار شود (تصویر 1).

پرینتر سامسونگ چند کاره

به گفته سامسونگ، این مدل دارای پردازنده ششصد مگاهرتزی و 128 مگابایت حافظه است. به گفته سامسونگ سرعت چاپ در این پرینتر به بیست صفحه در دقیقه می‌رسد. توان مصرفی در حالت Power Save تنها 2,1 وات است که این مقدار در زمان پرینت به 319 وات می‌رسد. اسکنر رنگی دستگاه دارای حداکثر دقت اپتیکال 1200×1200 نقطه در اینچ است که به گفته سامسونگ در حالت Enhanced به 4800×4800 افزایش پیدا می‌کند. حالت Duplex (پرینت روی دو سمت صفحه) برای این پرینتر در نظر گرفته شده، اما این عمل باید به‌صورت دستی صورت گیرد. این پرینتر فاقد محفظه کشویی برای قرار‌گیری کاغذ است. برای قرار دادن کاغذ باید دریچه جلوی پرینتر را باز کرده و کاغذ را درون پرینتر قرار دهید. همچنین تنها یک محفظه برای قرار‌گیری کاغذ وجود داشته و در صورتی‌که بخواهید روی کاغذی با اندازه متفاوت پرینت کنید، باید کاغذ‌های موجود را خارج کرده و کاغذ جدیدی قرار دهید. با بلند کردن سینی اسکنر، دسترسی به تونر فراهم می‌شود. تونر مورد استفاده برای این پرینتر می‌تواند به طور متوسط پرینت هزار کاغذ را انجام دهد (تصویر 2).

 پرینتر چندکاره Samsung Xpress M2070w

پرینتر چندکاره Samsung Xpress M2070W

کارایی

 پرینتر چندکاره Samsung Xpress M2070w

با آنکه در این پرینتر اتصال Wi-Fi در نظر گرفته شده، اما همچنان جای خالی پورت شبکه و اتصال USB (برای وصل کردن حافظه‌های فلش) احساس می‌شود (تصویر 3).

پرینتر چندکاره Samsung Xpress M2070W

اتصال پرینتر به سیستم از طریق کابل USB مشابه دیگر پرینترها برقرار می‌شود و قبل از اتصال آن توصیه می‌کنیم ابتدا درایور پرینتر را نصب کنید. یکی از ویژگی‌های خوبی که در زمان پرینت با آن روبه‌رو خواهید شد (البته اگر آن را فعال کرده باشید)، امکان انتخاب گزینه‌های مختلف برای صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و تونر است. این کار با یک رابط کاربری ساده صورت گرفته و با انتخاب هر گزینه می‌توانید تاثیر هر یک در میزان صرفه‌جویی را در پایین این صفحه مشاهده کنید. از ابتدای روشن کردن دستگاه تا آماده شدن برای پرینت و اسکن، حدود هجده ثانیه زمان نیاز است. این زمان از حالت Standby به آماده به کار به حدود هشت تا ده ثانیه کاهش پیدا می‌کند. در پرینت متون، پرینتر عملکردی عالی داشته و به‌خوبی می‌تواند متن‌ها را کاملا مشکی و با کنتراستی خوب ارائه دهد. با این‌حال در پرینت تصاویر نباید انتظار بالایی داشت، اما خروجی کار برای اسنادی که شامل نمودار، گراف یا تصاویر ساده هستند کافی خواهد بود. پرینت یک تصویر تمام صفحه از زمان ارسال دستور پرینت تا خارج شدن کاغذ حدود هفت ثانیه زمان می‌برد.در زمان اسکن لولای متحرک در اسکنر واقعا کارآمد خواهد بود و اگر بخواهید کتاب قطوری اسکن کنید، به سادگی از پس آن برخواهید آمد (تصویر 4).

پرینتر چندکاره Samsung Xpress M2070W

بدون نیاز به حضور پای کامپیوتر، این امکان وجود دارد که تنظیمات اسکن را از خود دستگاه انجام داده و فایل نهایی را به کامپیوتر متصل به پرینتر یا یک کامپیوتر روی شبکه بفرستید. فرمت خروجی (JPG، TIFF، PDF) و میزان دقت تصویر خروجی نیز از این قسمت قابل تنظیم است (تصویر 5).

پرینتر چندکاره Samsung Xpress M2070W

 

 پرینتر چندکاره Samsung Xpress M2070w