رفتن به بالا

مودم وای فای چیست(2)؟ - پیام فکس

نویسنده : admin 1396/02/02 تعداد نظرات : 0
مودم وای فای چیست(2)؟

مودم وای فای چیست(2)؟

با توجه به مبحث وای فای که در مطلب قبلی بیان شد، ما در این بخش اشاره‌اي به برخی از نکاتی داشته‌ايم که هنگام خرید مودم باید مد نظر قرار گیرد که می‌خوانید:

1- نوع کاربری خود را مشخص کنید:

این یک اصل کلی هنگام انتخاب و خرید هر نوع کالایی است. پس باید توجه داشته باشید که قبل از خرید یک مودم وایرلس نوع کاربری خود و فضایی را که قرار است تحت پوشش قرار گیرد مشخص کنید. به عنوان مثال برای کاربری که قصد دارد تنها با یک لپ‌تاپ در یک خانه کوچک به اینترنت متصل شود خرید یک مودم وایرلس چهار بانده با برد بالا چندان منطقی و مقرون به‌صرفه نیست. همانطور خرید یک مودم تک کابله با برد پایین برای کاربری که قصد دارد چندین کالای ارتباطی نظیر لپ‌تاپ، تبلت، گوشی موبایل و… را در یک فضای بزرگ به اینترنت متصل کند مناسب نیست.

 

Image result for ‫مودم وای فای چیست؟‬‎

2- تعداد پورت‌های مودم را تحت بررسی دقیق قرار دهید:

 
در حال حاضر اکثر مودم‌ها از پورت‌های LAN یا USB برای برقراری شبکه داخلی خود استفاده می‌کنند. مودم‌های معمولی معمولا مودم یک پورت دارند که برای کاربر خانگی کاملا قانع‌کننده است. مودم‌های چند پورت هم بیشتر به درد شرکت‌ها می‌خورند. LAN سرعت انتقال بالاتری نسبت به اتصال بی‌سیم دارد، پس در صورتی که از نظر فاصله مشکلی ندارید، بهتر است کامپیوتر خود را با کابل LAN به شبکه متصل کنید. قیمت مودم چند پورت تقریبا دو برابر مودم‌های تک پورت است. بیشترین تعداد پورت‌های لن در مودم‌های حال حاضر چهار پورت است.

 

مودم وای فای چیست(2)؟

Related image

3- استانداردهای مودم را مد نظر قرار دهید:

در استاندارد a شبکه 802.11، بیشترین پهنای باند 54 مگابیت در فاصله 35 متری است. در استاندارد b شعاع قابل استفاده به 38 متر می‌رسد، اما نهایت نرخ انتقال اطلاعات به 11 مگابیت کاهش پیدا می‌کند. در مقابل در استاندارد g پهنای باند به 54 مگابیت می‌رسد، اما شعاع قابل استفاده بیش از 38 متر نیست. در استاندارد n نیز، هم شعاع فاصل و هم پهنای باند افزایش پیدا می‌کند.

 

Related image

مودم وای فای چیست(2)؟

در این استاندارد نرخ انتقال اطلاعات به 248 مگابیت و شعاع قابل استفاده به 70 متر افزایش می‌یابد. با توجه به این اطلاعات بستگی به حجم شبکه، دو استاندارد g و n برای استفاده در شبکه‌های بی‌سیم مناسب هستند و مودم‌های با این استاندارد برای استفاده در شبکه توصیه می‌شوند. اگر این اعداد برایتان پیچیده و گیج‌کننده به نظر می‌رسد، راه‌حل ساده‌تر آن است که به فروشنده بگویید یک مودم خوب برای استفاده در منزل می‌خواهید! بقیه کارها به صورت اتوماتیک انجام می‌شود.

 

Related image

4- مودمی خریداری کنید که مجهز به نویزگیر باشد:

معمولا مودم‌های ADSL مشکلی برای تلفن‌ها ایجاد نمی‌کنند. در مقابل تلفن‌ها با نویزی که روی خط می‌فرستند موجب از بین رفتن اینترنت ADSL می‌شوند. چیزهای دیگری مثل خطوط برق قوی یا نمایشگرهای شماره تلفن هم می‌توانند عامل دردسر باشند. برای پرهیز از این مشکلات معمولا توصیه می‌شود مودم را در مسیر اولین خروجی کابل تلفن قرار دهید یا روی هر دستگاه تلفن از یک نویزگیر Splitter استفاده کنید.

 

Image result for ‫مودم وای فای چیست؟‬‎

5- مودم را از شرکت معتبر و با گارانتی معتبر خریداری کنید:

 
اگرچه در حال حاضر اکثر شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت به مشتریان خود مودم نیز ارائه مي‌کنند، اما اگر قصد داشتید خودتان مودم را از بازار خریداری کنید حتما مودمی بخرید که دارای گارانتی باشد. همچنین از خرید این کالا از شرکت‌های بی‌نام و نشان خودداری کنید، زیرا کمی ارزان‌تر خریدن به دردسرهای بعد از آن نمی‌ارزد!

مودم وای فای چیست(2)؟